VÅR HISTORIE.

 

Ideen bak Frank Walton oppstod etter at selskapets gründer Espen Kopperud dro for å kjøpe briller, men ble forbløffet over prisene.


Noen måneder tidligere hadde han startet på økonomi og finansstudier i Milano men merket raskt at han ble sliten i timene og at det ble vanskelig å følge undervisningen på tavlen. Som mange andre gjør når de begynner å studere dro han til optikeren der han fikk konstatert at han burde skaffe seg briller. Overraskelsen var stor da han fant ut at brillene han ønsket seg kom på nesten kr 5 000. Etter et besøk hos en av de billigere brillebutikkene fant han et rimeligere alternativ - men da med dårligere kvalitet og design. Valget sto mellom mindre bra kvalitet og kjedelig design eller overprisede briller med et kult design.


Hvorfor er briller så dyre? Etter en del research kom Espen frem til at bransjen er preget av få - men store - aktører som skaper en illusjon av konkurranse. Dette betyr i praksis at når du går å kjøper briller i en brillebutikk er sannsynligheten stor for at alle brillene i butikken er produsert og designet av ett og samme selskap selv om brillene bærer forskjellige kjente merkenavn. Den sommeren sluttet Espen sine finansstudier ved Bocconi University for å starte Frank Walton. Etter ett år med research og en fotoshoot i New York ble Frank Walton lansert i juni 2014.


Frank Waltons ambisjon er å tilby kvalitetsbriller på et ærlig vis. Vi vet at design og kvalitet ikke må ha en skyhøy pris.