FAQ / Ofte stilte spørsmål
Hva kan vi hjelpe med?
På denne siden finner du svar på de vanligste spørsmålene fra våre kunder.
Vi har samlet nyttig informasjon om briller, linser, levering, retur og mye mer, alt for å gjøre handleopplevelsen din så enkel som mulig.
Finner du ikke det du leter etter? Da er du selvfølgelig velkommen til å kontakte vår kundeservice. Vi hjelper deg gjerne!
Levering, retur og reklamasjon
Hvor lang tid tar det fra bestilling til jeg mottar brillene mine?
Om du har bestilt briller med styrker, vil du motta disse 14–18 virkedager etter bestillingdato.
Briller og solbriller uten styrke blir sendt fra Frank Walton Grünerløkka innen 48 timer.
Hvilke leveringsmuligheter har dere?
Det er mulig å bestille levering med Posten. I kassen vil du få oppgitt ulike fraktmetoder basert på din adresse.
Tilbyr dere klikk og hent?
Ja, det er mulig å hente brillene i vår butikk på Grünerløkka under våre åpningstider. Når du bestiller kan du velge "Hent i butikk" under levering. Bestillingen vil vanligvis være klar for henting i løpet av 24 timer.
Hva er deres åpningstider?
Vår butikk på Grünerløkka i Oslo har åpent fra kl. 11.00 – 18.00 på hverdager og fra kl. 11.00 - 17.00 på lørdager. Vi besvarer alle henvendelser innenfor våre åpningstider.
Hvordan kan jeg levere en retur?
Vi håper du blir fornøyd med dine nye briller. Skulle du likevel ønske å returnere varen til oss, ber vi deg fylle vedlagt angrerettskjema og returnere brillen til oss. Vi har 30 dagers åpent kjøp. For å kunne benytte seg av angreretten må brillen sendes i retur til oss snarest, og den må være i samme stand som da du mottok den, ubrukt, uten skader og i original emballasje
Må jeg betale returporto?
Du må selv betale for returporto og det er ditt ansvar at vi mottar pakken. Vi anbefaler derfor at du sender pakken med sporing.
Når vil jeg motta refusjon?
Vi refunderer beløpet så snart vi har mottatt din retur. Det er ditt ansvar at vi mottar pakken. Vi anbefaler derfor at du sender pakken med sporing
Hvor skal jeg sende returen?
Retur kan sendes til:
Frank Walton AS
Olaf Ryes Plass 5A
0552 OSLO
NORWAY
Hvordan reklamerer jeg?
Hvis du mot formodning skulle finne feil eller mangler ved varen du har kjøpt av oss, ber vi deg skrive en e-post til sales@frankwalton.no. Ifølge forbrukerkjøpsloven må du innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen, gi beskjed til oss.
Briller
Selger dere progressive briller?
Ja, men kun i vår butikk på Grünerløkka i Oslo. Dersom du ikke har mulighet til å komme innom vår butikk, kan du bestille innfatningen du ønsker uten styrke og heller sette inn glass hos din lokale optiker.
Hvilke glass benytter dere?
Brilleglass med styrke produseres av Essilor. Glassene i solbrillene er fra Carl Zeiss.
Jeg har høye brillestyrker. Kan jeg fremdeles bestille briller på nett?
Om du har brillestyrker høyere enn SPH +/- 5 eller CYL over -2.00, må du komme innom oss. Du kan likevel alltid bestille innfatningen du ønsker uten styrker og heller sette inn glass hos din lokale optiker.
Hvordan får dere tilgang til mine styrker?
Om du har vært på synstest hos oss tidligere eller kjøpt briller hos oss før, har vi tilgang til dine styrker i våre journaler.
Om du har utført synstest hos en annen optiker kan du laste opp dine styrker i forbindelse med din bestilling, eller sende din brilleseddel til oss på e-post.
Du kan sende en e-post til sales@frankwalton.no med ditt fulle navn, din fødselsdato og stedet der du tok din synstest. Vi kan deretter ta kontakt med optikeren for å få tilgang til styrkene dine.
Er det UV-beskyttelse i solbrillene?
Alle solbriller fra Frank Walton er CE-merket og beskytter mot både UVA- og UVB-stråler.
Hvor lang tid tar det å gjennomføre en synstest?
En synsundersøkelse tar ca. 30 minutter.
Hva koster det å ta synstest hos dere?
En vanlig synsundersøkelse hos oss koster kr. 590,–.
Nytilpasning av linser koster kr. 890,-.
Om du trenger førerkortattest kommer et tillegg på kr. 250,-
Tilbyr dere førerkortattest?
Ja, det gjør vi. Om du ønsker dette velger du «førerkortattest» ved bestilling av synstest.
Hva undersøker dere på en synstest?
Optikeren starter med å stille noen spørsmål for å kartlegge eventuelle problemstillinger og behov. Videre undersøker vi synet ditt og finner ut hvilke styrker du trenger. Samsyn, fokuseringsevne og øyehelse vurderes. Når undersøkelsen er ferdig vil optikeren gå igjennom resultatet med deg, og du får en tilpasset anbefaling etter dine behov.
Hvor finner jeg målene på innfatningen?
Når du klikker deg inn på en brille i vår nettbutikk, er målene oppgitt under teksten som beskriver brillen.
Eksempel: Bredde 49 / Nesebro 21 / Stanglengde 145 mm
Du finner vår størrelsesguide HER.
Tilbyr dere glass for prismer?
Ja, det gjør vi. Disse glassene selger vi kun i vår butikk på Grünerløkka.
Linser
Gjennomfører dere linsekontroll?
Ja, det gjør vi. Om du ønsker dette velger du «linsekontroll» ved bestilling av synstest.
Hva undersøker dere på en linsekontroll?
Optikeren starter med å stille noen spørsmål for å kartlegge eventuelle problemstillinger og behov. Videre undersøker vi synet ditt og finner ut hvilke styrker du trenger. Samsyn, fokuseringsevne og øyehelse vurderes. Når undersøkelsen er ferdig vil optikeren gå igjennom resultatet med deg, og du får en tilpasset anbefaling etter dine behov.
Hvor lenge kan jeg bruke mine linser?
Det er ikke anbefalt å bruke linser i mer enn 12 timer om dagen. Selv om linsene vi selger er av høy kvalitet, er det viktig at øyet får puste. Optimalt bør man ha én dag i uken der man går med briller i stedet for linser.
Hvorfor trenger jeg en egen linsekontroll?
En linsekontroll skiller seg fra en brillesynstest på flere måter. Styrkene kan være ulike, og holdbarheten for en linsekontroll er kortere. Det anbefales å gjennomføre en linsekontroll årlig. Trenger du en synstest for linser kan dette enkelt bestilles hos oss.
Kontakt oss
Fant du ikke svar på det du lurte på?
Fyll inn kontaktskjemaet under - vi vil svare deg så raskt vi kan.